בניית אתרים
חדשות ומידע
פורטל מהווה שער לנושא או מגוון נושאים המצויים בדומיינים חיצוניים, בתת דומיינים או בדומיין של הפורטל. הנושאים עשויים להיות נפרדים ואף רחוקים אחד מהשני. פורטל ניזון מתוכן רב שמוזן לבסיסי הנתונים אליהם הוא מחובר. קיימים פורטלים לנושאים מגוונים. פורטלים גדולים מספקים שירותים שונים הנדרשים בתחום העיסוק. ברוב הפורטלים יכול המבקר להרשם ולהתחבר לצורך צפייה במידע אישי או מוסתר.
בימים אלה הועלה פורטל ייחודי שעוסק במגוון תחומים תחת מעטפת אחת. האתר מספק מידע בתחומי מזון, תעשייה, לוגיסטיקה, רכב, אופנועים, אופניים, מוסכים ועוד. האתר מכיל נושאים אלה כראשיים כשתחתיהם ניתן להוסיף תת נושאים, תת תת נושאים וכו.
כתבה בעתון ישראל היום לעניין מערכת הניהול והאתרים. התייחסות לאפשרויות של בעל האתר להוסיף, לעדכן ולמחוק תוכן באתר ללא ידע קודם ולאחר הסבר קצר בן 10 דקות. הדגש הוא על פשטות ניהול תכני האתר מבלי להדרש לידע מקדים.
אתר תדמית חשוב לכל עסק. אתר כזה מאפשר לבעלי עסקים להציג את עצמם ואת השירותים או המוצרים שהם מציעים לציבור הרחב. חשוב להציג את הפרטים הנכונים על העסק כגון מוצרים / שירותים, מחירים, מידע תיאורטי ומידע שיווקי. בנוסף לפרטים המקצועיים, יש להציג פרטי התקשרות, עמוד "אודותינו" וקישוריות לרשתות החברתיות של העסק.
ניתן ללמוד בניית אתרים במכללות שונות בארץ. קורסים קצרים בנושא מתרכזים בדרך כלל בשימוש בפלטפורמת וורדפרס (Wordpress). בוגרי קורסים יכולים לבנות אתרים מסוגים שונים באמצעות מערכת וורדפרס. מכללות אחרות מלמדות היבטים נוספים בתחום כגון תכנות, עבודה מול מסדי נתונים ועוד.
תחום בניית האתרים מבוסס על טכנולוגיות רבות. הטכנולוגיות מאפשרות יצירת אתרים דינאמיים שמכילים מידע עדכני, תמונות, סרטונים ועוד. בכדי להשתלב בתחום יש ללמוד נושאים אלה. הלמידה עשויה להתמקד בטכנולוגיה מסוימת או במכלול טכנולוגיות.
חנויות וירטואליות רבות קיימות באינטרנט למכירת מוצרים ושירותים. חנות באינטרנט בנויה ממכלול של קבצים מתוכנתים הפועלים בתיאום לאפשר את תהליך הקנייה באתרי אינטרנט. רכישות באינטרנט הפכו בטוחות יותר וגורמות ללקוחות לקנות ללא חשש. למרות הנאמר, קיימים אתרים לא מעטים שעשויים להטעות ולגרום לנזק כספי לקונים. קיימים אתרים מתחזים שעושים שימוש בעיצוב של חנויות מוכרות ומטעים את הקונים. במקרים רבים לחיצה על קישור באימייל מובילה את הלקוח לאתר המתחזה. האימייל עשוי להציג לוגו של חנות ידועה או של משרד ממשלתי. יש לבדוק את כתובת השולח באימייל המתקבל ובמידה ולחצנו על הקישור יש לבדוק בעיון את שם הדומיין של האתר כפי שמוצג בשורת הכתובת של הדפדפן.
במידה והאתר מוכר והלקוח יודע להתנהל באינטרנט, התהליך בטוח ומאפשר קניות באינטרנט בהיקפים שלא היו בעבר. חנויות וירטואליות נבדלות אחת מהשנייה כפי שחנויות פיזיות אינן זהות.
למבנה האתר השפעה רבה על קידומו בתוצאות החיפוש. אתר שמכיל מערכות מיותרות או שאינו מדגיש את התכנים החשובים, גורם קושי בקידומו. קידום אתר מבוסס על פעולות קידום חיצוניות לאתר ופעולות בתוך האתר.
פעולות חיצוניות כוללות כתיבת מאמרים באתרים חיצוניים והפניית קישורים אל האתר המקודם, הפניית מבקרים מרשתות חברתיות ועוד. פעולות בתוך האתר כוללות מרכיבים רבים שיפורטו בהמשך. הפעולות באתר אפשריות במידה והמבנה תקין ומאפשר את ביצוען. בניית אתרים באמצעות פלטפורמה מותירה קבצים רבים שאינם בשימוש מחוברים לאתר. הקבצים אינם נראים לגולשים אך גורמים להאטה במהירות האתר. איטיות אתר היא גורם מעכב בעת קידום אתר. בונה אתר מקצועי יבדוק את התבנית וידע היכן למקם תוכן חשוב לקידום האתר.
אתר שמאפשר קידום דורש כתיבה הסברתית שתאפשר לגולשים לקבל מידע משמעותי וענייני.