webDevelop
באינטרנט החל מ 1998
 
בניית אתרים
חדשות ומידע

בניית חנות וירטואלית למכירת מוצרים ושירותים

פורסם: 01/06/2022

בניית חנות וירטואלית מכילה מספר שלבים. אפיון החנות משמש לקביעת המערכות שידרשו בה. חנויות באינטרנט שונות מכילות מאפיינים שונים אותם יש ליישם.

המרכיבים העיקריים בחנות וירטואלית הם בדרך כלל:

  • גלריית המוצרים -  המוצרים המוצגים בחנות האינטרנטית מאפשרים צפיה ברורה שכוללת אפשרות הגדלת תמונת המוצר ואף צפיה מזויות שונות.
  • לחצן הוספה לסל הקניות - לחצן זה גורם למוצר להכנס לסל הקניות של הקונה. לחצן זה אינו מוצג בכל סוג של חנות. במקרים רבים המוצר המוצג מכיל תצורות שונות במחירים שונים.
    תצורות מוצר לדוגמה: מידות, צבעים, סוג חומר, סוג גימור ועוד. גם בעת רכישת שירותים עשויות להיות לשירות תצורות שונות.
    במצב זה יועבר הקונה לעמוד מוצר בו יוצגו לחצני הוספה לסל עבור כל תצורה. המחיר שיתווסף לרכישה יהיה מחיר התצורה שהתווספה.
  • בחירה / רישום כמות - בעת או אחרי הוספת מוצר לסל הקניות יכול הקונה לציין את הכמות הנדרשת. הכמות ניתנת לרישום בתא טקסט או באמצעות לחיצות חוזרות על לחצני פלוס או מינוס. האפשרות לשנות כמויות נותרת לאורך כל תהליך הקנייה. עדכון כמות משתקף מיידית בסכום הקנייה הכולל.
  • סל קניות צף (תצוגה לאחר הוספה לסל) - נהוג ליידע את הקונה על סטטוס סל הקניות שלו בעת לחיצה על לחצן הוספה לסל. החנות מציגה חלון שמפרט את המוצרים שהתווספו לסל, כמויות, מחיר כל מוצר והמחיר הכולל. חלון זה מכיל לחצן סגירה (לצורך המשך קנייה) או מעבר לקופה.
  • קופה - הקופה מכילה את נתוני סל הקניות ומרכיבים נוספים. עמוד הקופה מכיל את המרכיבים הבאים:
    • טופס מילוי פרטי הקונה או ממשק התחברות באמצעות שם משתמש וסיסמה.
    • בחירת סוג משלוח. חנויות וירטואליות עשויות להציג אפשרויות משלוח שונות ובמחירים שונים. בחירת סוג משלוח מעדכנת את הסכום הכולל.
  • לחצן לתשלום - תשלום באמצעות כרטיס אשראי מבוצע על ידי חברות סליקה חיצוניות לחנות. חברות אלה מאושרות לביצוע פעולות מול חברות האשראי. נתוני העיסקה נמסרים למערכת חברת הסליקה שמבצעת את החיוב מול חברת האשראי. במקרים רבים מוצב טופס חברת הסליקה כתא (iframe) בתוך החנות. באופן הזה הלקוח אינו מודע לכך שממשק הזנת נתוני האשראי מגיע מאתר חיצוני.

קיימות אפשרויות רבות ביישום ממשקי חנויות. האפשרויות עשויות להיות עיצוביות או שימושיות. ניתן לייצג מוצרים בשיטות שונות כגון סרטונים, קובצי תלת מימד ועוד.

מבנה חנות וירטואלית חשוב לצורכי התמצאות הלקוח. חנויות מוכרות מוצרים מסוגים / קבוצות שונות. אפיון האתר כולל את הגדרת ההירארכיה של מוצרי החנות. החנות עשויה לכלול סוגי מוצרים, קבוצות תחת סוג ומוצרים תחת קבוצה. המוצר הבודד עשוי להכיל תצורות שונות תחתיו. המבנה הוא מבנה עץ בו הענפים הראשיים מתפצלים לתת ענפים וכן הלאה עד למוצר עצמו.

לדוגמה חנות בגדים עשויה להכיל:

  • מחלקת גברים
    • קבוצת דגמי חורף
    • קבוצת דגמי קיץ
    • וכן הלאה
  • מחלקת נשים
    • קבוצת דגמי חורף
    • קבוצת דגמי קיץ
    • וכן הלאה

מבנה ברור בעל קטגוריות ותת קטגוריות ברורות מאפשר התמצאות נוחה יותר של הקונה באתר.

ראו גם עיצוב חנות באינטרנט

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
 
כותרת
תוכן