בניית אתרים
טכנולוגיות אינטרנט
דף נחיתה הוא עמוד המוצב בכתובת נתונה (שם דומיין נתון) ואינו מהווה חלק מאתר החברה. העמוד מכיל מרכיבים מגוונים וטופס למילוי פרטים. עמודי נחיתה עשויים להיות בגובה צג ממוצע או גבוהים מאד ומאפשרים גלילה לתוכן.
עמודי נחיתה שונים מכילים סוגי מדיה שונים ומעוצבים בצורות שונות.
הגעה לעמוד נחיתה היא באמצעות קישור באימייל, קישור בפרסום ממומן וכל קישור אחר כולל עמודי אתר. עמודי נחיתה מתמקדים בדרך כלל בנושא מסוים ומהווים חלק מקמפיין.
ניתן ליצור עמודי נחיתה על פי דרישה או לאפשר שימוש במערכת שבאמצעותה יצור הלקוח עמודי נחיתה בעצמו. במקרה זה יהיה ניתן ליצור מספר לא מוגבל של עמודי נחיתה עבור קמפיינים שונים.
תהליך הקמת אתר אינטרנט כולל שלבים שונים בהתאם לסוג האתר. קיימים מספר שלבים הכרחיים לכל אתר. לפני התחלת העבודה יש לאפיין את האתר באופן מדוייק. האפיון מגדיר את התכונות הנדרשות מהאתר ומאפשר תמחור. הצעת המחיר מפרטת את כלל תכונות האתר ומשמשת כתכנית עבודה לאחר אישורה.
בתחילת העבודה מקבל הלקוח כתובת url בה יוכל לצפות באתר המוקם. הלקוח יכול לצפות ולהתערב במידת הנדרש. בקשות לשינויי צבע ומיקומים מתאפשרים בשלב זה בהתאם להנחיות הלקוח.
בשלבים הראשוניים הלקוח נחשף לעיצוב החזותי ונוחות השימוש של האתר הנבנה. בהדרגה יתווספו תכונות האתר הנוספות כפי שהוגדרו באפיון.
סרטונים באתרי אינטרנט מהווים מרכיב חשוב בהסברה ויצירת רושם ברור. סרטונים עשויים לספק מידע או ליצור אוירה. סרטונים כוללים מוסיקה ודיבור שמסייעים להעברת מסרים.
סרטונים צורכים מקום רב יחסית על הדיסק בשרת. אתרים כגון youtube.com מאפשרים הטמעת סרטונים באתרים חיצוניים. ההטמעה מציגה את הסרטון באתר הלקוח כחלק אינטגרלי מהאתר. לצורך צפייה בסרטון אין צורך לעבור לאתר בו הסרטון נמצא פיזית.
מערכות הניהול מאפשרות, בנוסף להטמעה, גם העלאת סרטונים ישירות לשרת הלקוח. הפורמט הנדרש בעת העלאת סרטון לשרת הוא mp4.
אתרי קניות מאפשרים סליקת כרטיסי אשראי לרכישת מוצרים ושירותים. חנות וירטואלית מאפשרת צבירת מוצרים בסל קניות. המחיר הכולל של המוצרים בסל מחושב על ידי המערכת. כל מוצר שמתווסף מעדכן את המחיר הכולל. מחיר המשלוח מתווסף למוצר בסיום התהליך ובהתאם לשיקול הקונה. הקונה יכול לבחור באיסוף עצמי או באפשרות משלוח מוצגת. במידה וקיימים סוגי משלוח שונים, בוחר הקונה את המשלוח הרצוי ומחירו מתווסף למחיר הסופי.
תהליך הסליקה מתחיל ברגע המעבר לתשלום. סליקה באתרי אינטרנט מבוצעת באמצעות אתרים חיצוניים שמוסמכים לביצוע פעולות סליקה מול חברות האשראי. נתוני האשראי נקלטים על ידי אתרים חיצוניים מוסמכים ולא על ידי אתר הקניות. אתרי קניות לא מחזיקים (לא אמורים לרשום נתוני אשראי בבסיס הנתונים של האתר) נתוני כרטיסי אשראי של לקוחות.
אתרים מבוססים על מגוון טכנולוגיות. ההבדלים הם בשפות התכנות, פלטפורמות שונות, סוגי שרתים ועוד. שפות תכנות רבות משמשות בפיתוח אתרים. המוכרות ביניהן הן javascript, php, python ועוד.
פלטפורמות כגון וורדפרס, ג'ומלה ואחרות עושות שימוש בשפות תכנות. וורדפרס בנוייה באמצעות שפת php. המערכת פועלת על תבניות שיוצרות את הבסיס לאתר. עבודה באמצעות פלטפורמה דורשת למידה ואינה תמיד מתאימה כמערכת ניהול ללקוח קצה.
שפת התכנות של האתר משפיעה על נתוני האחסון שלו. שרתי אחסון צריכים "להבין" את השפה לצורך ביצוע הפקודות הכתובות בה.
התכנות הוא בבסיס כל אתר אינטרנט או אפליקציה. התכנות מאפשר את הלוגיקה הנדרשת לצורך תפקוד האתר. התכנות מאפשר שליפת נתונים, ביצוע חישובים, יצירת אפקטים ועוד. לא כל בוני האתרים הם מתכנתים. חלקם מעולם לא עסקו בכך והם משתמשים בפלטפורמות שמאפשרות ביצוע פעולות ללא כתיבת קוד.
מערכות כגון וורדפרס מכילות תוספים שונים שמבצעים פעולות שנדרשות מאתר אינטרנט. התבניות והתוספים מאפשרים לכל אדם לבנות אתר לאחר קורס קצר יחסית.
אתרי מכירות מאפשרים לבעלי חנות פיזית לקבל הזמנות גם מאתר אינטרנט. כך ניתן להגדיל את היקף המכירות והרווחיות של העסק. אתרי מכירות עשויים להתקיים כאתרים בלבד ללא קיומה של חנות פיזית. בעל האתר מנהל מחסן ממנו נשלחים המוצרים ללקוחות שביצעו רכישות באתר.
תהליך הקמת אתר מכירות מתחיל באפיון מדוייק. אתרי מכירות עשויים להיות פשוטים עד למורכבים מאד. בכדי לאפיין אתר מכירות יש לנסח מטרות. קיומן של מטרות מאפשר תכנון האמצעים להשגת המטרות.
הלקוח ינסח את מטרות החנות בשפה פשוטה שלפיה יהיה ניתן לנסח את האפיון שיגדיר את הפעולות שידרשו לבניית אתר המכירות. תוך התייחסות לכלל הדרישות, יבנה תרשים זרימה שיאפשר השגת מטרות הלקוח.