עיצוב אתרים
עיצוב אתרי אינטרנט
העיצוב הוא המרכיב הראשון בו נתקלים המבקרים עם כניסתם לאתר. המראה אמור להתאים לנושא בו עוסק האתר. ההתרשמות הראשונית מורכבת מצבעי האתר, קומפוזיציה, תמונות, סמלים, סרטונים ועוד. כל אלה אמורים להשתלב באופן שאינו מכביד על המבקר ומאפשר ניווט ברור והנעה לפעולה. אתרים שונים מעוצבים באופן שונה. קיימים אתרים בעלי עיצוב מינימליסטי ואחרים עמוסים בתוכן מכל סוג. עיצוב טוב הוא כזה שתואם את אופי המוצרים / שירותים המוצעים באתר וקהל היעד של האתר. עיצוב לילדים יהיה שונה מעיצוב למבוגרים.
כבכל תחום עיצובי, גם בעיצוב אתרי אינטרנט קיימת אופנה או שפה עיצובית מקובלת בזמן נתון. האופנות העיצוביות מוכתבות בדרך כלל על ידי עיצובי אתרים וממשקים של חברות גדולות. חברת אפל ואחרות השפיעו רבות על תחום עיצוב אתרים וממשקי משתמש. כדוגמה ניתן לראות את מעצבי האתר טוויטר שיצרו שפה ושיטה עיצובית בה השתמשו מעצבי אתרים רבים. עיצוב אתר מבוסס על קבצים שנקראים גליונות סגנון (Cascading Style Sheets). מעצבי טוויטר יצרו את Bootstrap שהניח יסודות לעיצוב רספונסיבי. התפתחויות טכנולוגית מאפשרות למעצב אתרים אפשרויות רבות יותר משנה לשנה.
הכל אפשרי בתחום עיצוב אתרים. המעצב צריך להכיר את האפשרויות ולהשתמש בהן תוך יישום עקרונות עיצוביים בסיסיים.
אתרים מכילים סוגי מדיה רבים שכוללים סרטונים, אודיו, אנימציות ועוד. אופן היישום מהווה בסיס לעיצוב טוב.
שילוב ויישום נכון של סוגי המדיה השונים מאריך את זמן השהייה של המבקרים באתר. סרטונים ניתנים להטמעה מאתרים חיצוניים והעלאה ישירה לשרת. בכל מקרה הסרטון המוצג יוצב במסגרת כלל הסרטונים ששוייכו למאמר או מוצר נתון. המבקרים צריכים להבין את אופן ההפעלה של כל סרטון. סרטונים מוטמעים מ youtube מוצגים כתמונה רגילה. יש לשקול הוספת סימן או טקסט שיגדיר שיש להפעיל סרטון לצפייה.
לצבע תפקיד חשוב בהעברת מסרים תחושתיים לגולש. צבעים מיועדים, בין היתר, להדגיש פרטים מסוימים. צבע עשוי לייצג חברה / נושא כחלק מהתדמית הכללית. מעצב עשוי להתייחס לצבעי הלוגו והסמל של חברה כבסיס לסכמת צבעים.
בחירת צבע מסוים מחייבת בחירת צבעים נוספים בהתאם לכללים מסוימים.
עיצוב חנות וירטואלית מהווה אתגר למעצב אתרים. שני מרכיבים מכתיבים את הגישה העיצובית של חנויות באינטרנט. הממשק בין האדם לאתר (UI - User Interface) וחוויית המשתמש (UX - User Experience).
תהליך רכישת מוצר או שירות כולל מספר שלבים שהרוכש צריך להבין אינטואיטיבית. התהליך כולל בדרך כלל איתור מוצר, הוספה לסל, הגדרת כמויות, מעבר לקופה וביצוע תשלום. בכל שלב הרוכש יכול לראות את המוצרים שהוסיף לסל ומחירם הכולל.
למחיר עשויים להתווסף מרכיבים נוספים כגון דמי משלוח, הנחת קופון, הנחה על קנייה מעל לסכום מוגדר ועוד. מספר האפשרויות גדול ויש להציגן בפני הרוכש באופן ברור. תכנון חנות וירטואלית מתבסס על תרשים זרימה בו נלקחות האפשרויות השונות והמצבים שעשויים להווצר בכל שלב בעת רכישה.