מאמרים »

קידום אתרים

»

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

תהליך קידום אתרים אורגני מתייחס לכלל הפעולות הנדרשות בכדי לקדם אתר אינטרנט במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט. פעולות אלה אינן כרוכות בתשלום לגוגל. הקידום מתבסס על מבנה האתר, תכניו ויחסי הגומלין עם אתרים אחרים. שיטת קידום זו אפשרית באמצעות מערכת הניהול Sitemaster של תפנית.
 
אתרי אינטרנט הרשומים באינדקס של מנועי החיפוש מוצגים לגולש לאחר הקלדת מילה או מילים. מילים אלה נקראות מילות חיפוש / ביטויי חיפוש / מילות מפתח. הדבר ברור מאליו אך רבים נוטים להתעלם ממהותם של מנועי חיפוש. מנועי חיפוש מבוססים על איתור ושליפה של אתרים על בסיס מילים. אתר מרובה תמונות ויפה לא יקלט במנועי חיפוש אם המלל בו דל והמילים אינן משקפות את תוכנו. תוכן האתר מהווה את הגורם המרכזי בסיווגו והצגתו בתוצאות החיפוש.
 
בעת כתיבת תוכן לאתר יש להשתמש בביטוים או צירופי מילים הנהוגים בקרב הלקוחות. לקוח המחפש אתר בתחום מסויים ישתמש במילות חיפוש. מן הראוי שבעל אתר יזהה את המילים בהם משתמשים גולשים כשהם מחפשים אתרים בתחומו. נסיון מלמד שלעיתים קרובות בעלי עסקים משתמשים במילים שאינן בשימוש הלקוחות. בכל תחום קיימות מילים הנמצאות בשימוש בעלי מקצוע. במקרים רבים הלקוח המזדמן אינו מודע למילים אלה.
 
איך בוחרים מילות חיפוש ( מילות מפתח ) עבור תחום רצוי?
 
בחירת מילות החיפוש הרלווטניות לתחום חשובה מאד להצלחת קידומו של אתר. בעת בחירת מילות חיפוש יש להתייחס לתחום כפי שרואה אותו הלקוח. לא תמיד ישתמשו הלקוחות הפוטנציאליים במילים צפויות לצורך איתור תחום.
 
לדוגמה: בתחום בניית אתרים יש המשתמשים בביטוי פתיחת אתר באינטרנט - ביטוי זה אינו מקובל בדרך כלל בין אנשי מקצוע.
 
ניתן לפתוח חשבון מודעות ממומנות (Adwords) בגוגל. חשבון זה, גם אם אינו מופעל, מאפשר שימוש במערכת כלי מילות חיפוש Keyword Tool. המערכת מאפשרת הקלדת ביטוי וקבלת רשימת מילים / ביטויים נפוצים בתחום. המערכת מציגה נתוני תחרות ונפח חיפוש לכל ביטוי מוצג. קשה יותר לקדם אתרים באמצעות מילים / ביטויים בהם התחרותיות גבוהה. לעיתים מומלץ דווקא להתרכז במילים פחות תחרותיות ובהמשך להתקדם לכיוון מילים / ביטויים תחרותיים יותר.
 
לקוחות יכולים לקדם את אתריהם לבד. קידום אתר עצמאית מחייב מערכת ניהול תוכן מתאימה. מערכת ניהול תוכן של תפנית מאפשרת הוספת עמודים והגדרת תגי Meta. 
 
הוספת עמודים לאתר:
ככל שאתר מכיל יותר תוכן המתאר את העסק כך גדל הסיכוי שתוכן זה יאותר על ידי מנוע החיפוש ויוצג בתוצאות החיפוש. בעת יצירת עמוד חדש יש להגדיר את הנושא בו יטפל העמוד ולהקפיד לציין את הביטוי המקושר לנושא בתוכן העמוד.
 
תגי תיאור עמוד meta description:
עמודי אתר מכילים תג נסתר המכיל תמצית תוכן העמוד. תגים אלה נראים ונקראים על ידי מנוע החיפוש של גוגל. מערכת הניהול Sitemaster של תפנית מאפשרת כתיבת תוכן לתגים אלה לכל עמוד באתר.
 
תג הכותרת title:
כותרת העמוד חשובה מאד לענין קידום. כותרת העמוד מוצגת בעת ביקור בעמוד בלשונית העליונה של הדפדפן. מערכת הניהול Sitemaster של תפנית מאפשרת כתיבת טקסט לתג זה.