מאמרים »

קידום אתרים

»

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל

תהליך קידום אתר יכול להתבצע בצורה משולבת. אתרים חדשים ניתנים לקידום תוך שילוב מאוזן בין קידום אתר ממומן לקידום אורגני. חברת גוגל מכנה את הקידום הממומן Google Adwords. הקידום האורגני הוא קידום שאינו כרוך בתשלום לגוגל. המידע המוצג בהמשך מפרט את מהותן של השיטות השונות.
 
קידום אתרים ממומן - Google Adwords:
שיטת קידום זו מתחילה בפתיחת חשבון בגוגל. לאחר פתיחת החשבון יש ליצור מודעה ולהגדיר את ביטויי החיפוש הנדרשים. חשוב לציין את ביטויי החיפוש הרלוונטיים לעסק. חברת גוגל מחייבת את המפרסם עבור לחיצות שבוצעו על הקישור המוצג במודעה. הכינוי לשיטה הוא Pay per click - שלם עבור קליק. המודעה תוצג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עבור הביטויים שהוגדרו. המחיר עבור לחיצה על קישור אינו קבוע. לביטויי חיפוש שונים נקבעים מחירים שונים. המחיר מייצג את רמת החשיבות / תחרותיות של ביטוי מסוים.
 
השיטה מאפשרת קביעת הסכום המקסימלי היומי אותו רוצה המפרסם לשלם. ככל שהסכום נמוך יותר כך תוצג המודעה בתדירות נמוכה יותר. קידום אתר בגוגל בשיטה זו מאפשר חשיפה מיידית של אתר. בעלי אתרים חדשים יפיקו תועלת מיידית משיטה הקידום הממומן. בעלי אתרים ותיקים משתמשים בשיטה זו ממספר סיבות:

הגדלת מכירות - קמפיין לצורך ביסוס והגברה של הפעילות העסקית.
יציאה או היחלצות מתקופות שפל
חשיפה קבועה לצורך ביסוס ומיתוג.

קידום אתר אורגני
דרך נוספת לקידום אתר בגוגל היא הקידום האורגני. קידום אתר אורגני בגוגל מתייחס לתהליכים נדרשים לצורך הופעה בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון או בעמודים הסמוכים אליו. שיטה זו ממוקדת באופטימיזציה של מבנה האתר, כתיבת תכנים מקוריים ורלוונטיים, יצירת קישורים פנימיים והצבת קישורים באתרים חיצוניים המפנים לאתר המקודם. 
 
מבנה האתר והתאמה לתקן
מבנה האתר מהווה את התשתית לקידום. אתר שאינו בנוי נכון לא יהיה ניתן לקידום. אתרי אינטרנט אמורים להבנות על פי תקן. אתר תקני יהיה ניתן לקידום. ניתן לבדוק אתרים באמצעות כלי שנקרא Validator. אתר תקני יכיל את האזורים הגלויים והנסתרים המאפשרים קידום.
 
ארגון המידע 
יש להתייחס לאופן בו מאורגן המידע באתר. כבר בשלבים הראשונים יש לאפיין בקפדנות נושא זה. הכרחי להגדיר את הנושאים הראשיים של האתר. תחת כל נושא ראשי יש להגדיר את תת הנושאים המשוייכים אליו. אתר בעל מבנה נכון יכיל סימנים (נסתרים) שיגדירו נושאים כראשיים, כתת נושאים וכתת תת נושאים. קביעת המדרג, באתר תקני, מבוצעת באמצעות מערכת ניהול התוכן של האתר. נושאים ראשיים מסומנים באמצעות הסימן h1. תת נושאים מסומנים באמצעות סימן h2, תת תת נושאים מסומנים בסימן h3 וכן הלאה. קידום אתרים מקצועי יכול להיעשות על ידי בעל האתר או כותב תוכן. הקידום מבוצע באמצעות מערכת ניהול תוכן. המערכת אמורה לאפשר למשתמש הלא מיומן ליצור נושאים, תת נושאים, תת תת נושאים וכו. בעת יצירת העמודים המערכת יוצרת אוטומטית את הסימנים הנדרשים לצורך קידום.